Oferta saptamanii

CONSULTANTA GRATUITA

categorii de produse
Cosul meu

Casa Verde 2017

PERSOANE FIZICE

 

Lista contestațiilor respinse, depuse de către solicitanții - persoane fizice în cadrul Programului privind instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire, beneficiari persoane fizice – sesiunea 10.10.2016 -24.10.2016, publicată în data de 17 iulie 2017.

Lista contestațiilor repuse in termen, depuse de către solicitanții - persoane fizice în cadrul Programului privind instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire, beneficiari persoane fizice – sesiunea 10.10.2016 -24.10.2016, publicata în data de 17 iulie 2017.

Lista contestațiilor respinse, depuse de către solicitanții - persoane fizice în cadrul Programului privind instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire, beneficiari persoane fizice – sesiunea 10.10.2016 -24.10.2016, publicată în data de 13 iulie 2017.

Lista solicitanților - persoane fizice respinse în cadrul Programului privind instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire, sesiunea 10 octombrie – 24 octombrie 2016, în şedinţa Comitetului Director al AFM din 12.07.2017, publicată la data de 13 iulie 2017.

Călărași

Cluj

Constanța

Covasna

Dâmbovița

Dolj

Galați

Giurgiu

Gorj

Harghita

Hunedoara

Ialomița

Iași

Ilfov

Maramureș

Mehedinți

Mureș

Neamț

Olt

Prahova

Sălaj

Satu Mare

Sibiu

Suceava

Solicitanţii respinşi pot contesta Decizia Comitetului Director. Contestaţiile, transmise prin orice mijloc, se depun în conformitate cu prevederile art. 19 alin. (1) din Ghidul de Finanţare. 

Contestațiile pot fi transmise prin:
  • curier sau depuse la registratura AFM, în cazul în care solicitantul își susține contestația prin documente în original (cu condiția ca data înregistării documentelor la AFM să se încadreze în termenul prevăzut la art. 19 alin. (1) din Ghidul de Finanţare);
  • e-mail, exclusiv la adresa ionela.ivan@afm.ro, dacă solicitantul nu își bazează contestația pe documente în original.
Pentru eficientizarea procesului de soluționare a contestațiilor, recomandăm folosirea unui singur mijloc de transmitere din cele enumerate mai sus.

Precizăm că în Comitetul Director al AFM din 12.07.2017 au fost avizate spre respingere 376 dosare aferente județelor Călărași, Constanța, Covasna, Cluj, Dâmbovița, Dolj, Galați, Giurgiu, Gorj, Harghita, Hundeoara, Ialomița, Iași, Ilfov, Maramureș, Mehedinți, Mureș, Neamț, Olt, Prahova, Satu Mare, Sălaj, Sibiu, Suceava.
Reiterăm că procesul de analiză s-a efectuat după același algoritm, respectiv următorul set de 50 dosare analizate în ordinea alfabetică a județelor şi cronologică pentru înregistrările din acelaşi judeţ.

 

Începând cu data de 06.07.2017 beneficiarii contractelor din județele

Bacău

Bihor

Bistrița-Năsăud

Botoșani

Brăila

Cluj

Covasna

Hunedoara

se pot prezenta la APM județului de care aparțin, pentru SEMNAREA CONTRACTELOR.
Precizăm că persoana fizică – titular de contract se prezintă cu CI/BI în termen de 60 zile de la data de: 06.07.2017. 
Conform Art. 20, alin (2) din Ghidul de finanţare a Programului privind instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire, beneficiari persoane fizice – Sesiunea 2016 „se consideră renunţare la finanţarea aprobată neprezentarea solicitantului pentru semnarea contractului de finanţare nerambursabilă în termen de 60 de zile de la publicarea anunţului cu data de la care se pot semna contractele pentru finanţare nerambursabilă”.
Începând cu data de 04.07.2017 beneficiarii contractelor din județele

Alba

Arad

Arges

Gorj

Ilfov

Mures

Mehedinti

Neamt

Olt

Salaj

Satu Mare

 
se pot prezenta la APM județului de care aparțin, pentru SEMNAREA CONTRACTELOR.
Precizăm că persoana fizică – titular de contract se prezintă cu CI/BI în termen de 60 zile de la data de: 04.07.2017. 
Conform Art. 20, alin (2) din Ghidul de finanţare a Programului privind instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire, beneficiari persoane fizice – Sesiunea 2016 „se consideră renunţare la finanţarea aprobată neprezentarea solicitantului pentru semnarea contractului de finanţare nerambursabilă în termen de 60 de zile de la publicarea anunţului cu data de la care se pot semna contractele pentru finanţare nerambursabilă”.

Lista contestațiilor admise, depuse de către solicitanții - persoane fizice în cadrul Programului privind instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire, beneficiari persoane fizice – sesiunea 10.10.2016 -24.10.2016, publicata în data de 23 iunie 2017.

Începând cu data de 29.06.2017 beneficiarii contractelor din județele

Dolj

Bucuresti

Calarasi

Tulcea

Suceava

Ialomita

Brasov

Caras-Severin

Harghita

Dambovita

Maramures

Prahova

Sibiu

Vrancea

Vaslui

 
se pot prezenta la APM județului de care aparțin, pentru SEMNAREA CONTRACTELOR.
Precizăm că persoana fizică – titular de contract se prezintă cu CI/BI în termen de 60 zile de la data de: 29.06.2017. 
Conform Art. 20, alin (2) din Ghidul de finanţare a Programului privind instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire, beneficiari persoane fizice – Sesiunea 2016 „se consideră renunţare la finanţarea aprobată neprezentarea solicitantului pentru semnarea contractului de finanţare nerambursabilă în termen de 60 de zile de la publicarea anunţului cu data de la care se pot semna contractele pentru finanţare nerambursabilă”.

Lista solicitanților - persoane fizice acceptate în cadrul Programului privind instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire, sesiunea 10 octombrie – 24 octombrie 2016, publicată în 22.06.2017.

Precizăm că în Comitetul de Avizare al AFM din 22.06.2017 au fost aprobate 247 dosare aferente județelor

Bihor

Botoșani

Brăila

Brașov

București

Buzău

Caraș-Severin

 

 

Reiterăm că procesul de analiză s-a efectuat după același algoritm, respectiv următorul set de 50 dosare analizate în ordinea alfabetică a județelor şi cronologică pentru înregistrările din acelaşi judeţ.

 

Respingerea cererii de finanțare IF.00030.101016, solicitant Ruxandu Gheorghe Călin, în cadrul Programului privind instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire, sesiunea 10 octombrie – 24 octombrie 2016, în şedinţa Comitetului Director al AFM din 20.06.2017, publicata în data de 21 iunie 2017

Solicitantul respins poate contesta Decizia Comitetului Director. Contestaţia, transmisă prin orice mijloc, se depune în conformitate cu prevederile art. 19 alin. (1) din Ghidul de Finanţare. 

Contestația poate fi transmisă prin:
  • curier sau depusă la registratura AFM, în cazul în care solicitantul își susține contestația prin documente în original (cu condiția ca data înregistării documentelor la AFM să se încadreze în termenul prevăzut la art. 19 alin. (1) din Ghidul de Finanţare);
  • e-mail, exclusiv la adresa ionela.ivan@afm.ro, dacă solicitantul nu își bazează contestația pe documente în original.
Pentru eficientizarea procesului de soluționare a contestațiilor, recomandăm folosirea unui singur mijloc de transmitere din cele enumerate mai sus.

 

Începând cu data de 27.06.2017 beneficiarii contractelor din județele

Buzău

Constanța

Galați

Giurgiu

Iași

Teleorman

Timiș

Vâlcea

se pot prezenta la APM județului de care aparțin, pentru SEMNAREA CONTRACTELOR.
Precizăm că persoana fizică – titular de contract se prezintă cu CI/BI în termen de 60 zile de la data de: 27.06.2017. 
Conform Art. 20, alin (2) din Ghidul de finanţare a Programului privind instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire, beneficiari persoane fizice – Sesiunea 2016 „se consideră renunţare la finanţarea aprobată neprezentarea solicitantului pentru semnarea contractului de finanţare nerambursabilă în termen de 60 de zile de la publicarea anunţului cu data de la care se pot semna contractele pentru finanţare nerambursabilă”.

Lista solicitanților - persoane fizice respinse în cadrul Programului privind instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire, sesiunea 10 octombrie – 24 octombrie 2016, în şedinţa Comitetului Director al AFM din 15.06.2017, publicată la data de 20 iunie 2017.

Bihor

București

Botoșani

Buzău

Brăila

Caraș-Severin

Brașov

 

Solicitanţii respinşi pot contesta Decizia Comitetului Director. Contestaţiile, transmise prin orice mijloc, se depun în conformitate cu prevederile art. 19 alin. (1) din Ghidul de Finanţare. 

Contestațiile pot fi transmise prin:
  • curier sau depuse la registratura AFM, în cazul în care solicitantul își susține contestația prin documente în original (cu condiția ca data înregistării documentelor la AFM să se încadreze în termenul prevăzut la art. 19 alin. (1) din Ghidul de Finanţare);
  • e-mail, exclusiv la adresa ionela.ivan@afm.ro, dacă solicitantul nu își bazează contestația pe documente în original.
Pentru eficientizarea procesului de soluționare a contestațiilor, recomandăm folosirea unui singur mijloc de transmitere din cele enumerate mai sus.

Precizăm că în Comitetul Director al AFM din 15.06.2017 au fost avizate spre respingere 103 dosare aferente județelor Bihor, Botoșani, Brașov, Brăila, București, Buzău, Caraș-Severin.
Reiterăm că procesul de analiză s-a efectuat după același algoritm, respectiv următorul set de 50 dosare analizate în ordinea alfabetică a județelor şi cronologică pentru înregistrările din acelaşi judeţ.

 

Lista contestațiilor respinse, depuse de către solicitanții - persoane fizice în cadrul Programului privind instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire, beneficiari persoane fizice – sesiunea 10.10.2016 -24.10.2016, publicata la data de 16 iunie 2017.

Lista contestațiilor repuse in termen, depuse de către solicitanții - persoane fizice în cadrul Programului privind instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire, beneficiari persoane fizice – sesiunea 10.10.2016 -24.10.2016, publicata la data de 16 iunie 2017.

Respingerea cererii de finanțare AB.00029.101016, solicitant TĂRÎȚĂ EUGEN GABRIEL, în cadrul Programului privind instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire, sesiunea 10 octombrie – 24 octombrie 2016, în şedinţa Comitetului Director al AFM din 12.06.2017, publicata in data de 16 iunie 2017

Solicitanţii respinşi pot contesta Decizia Comitetului Director. Contestaţiile, transmise prin orice mijloc, se depun în conformitate cu prevederile art. 19 alin. (1) din Ghidul de Finanţare. Contestațiile pot fi transmise prin: 
- curier sau depusa la registratura AFM, în cazul în care solicitantul își susține contestația prin documente în original (cu condiția ca data înregistrării documentelor la AFM să se încadreze în termenul prevăzut la art. 19 alin. (1) din Ghidul de Fiananțare); 
- e-mail, exclusiv la adresa ionela.ivan@afm.ro, dacă solicitantul nu își bazează conetstația pe documente în original. 
Pentru eficientizarea procesului de soluționare a contestațiilor, recomandăm folosirea unui singur mijloc de transmitere din cele enumerate mai sus. 

Lista solicitanților - persoane fizice respinse în cadrul Programului privind instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire, sesiunea 10 octombrie – 24 octombrie 2016, în ședința Comitetului Director al AFM din 30.05.2017, publicată la data de 06 iunie 2017.

Alba

Arad

Arges

Bacău

Bistrița-Năsăud

Solicitanţii respinşi pot contesta Decizia Comitetului Director. Contestaţiile, transmise prin orice mijloc, se depun în conformitate cu prevederile art. 19 alin. (1) din Ghidul de Finanţare. Contestațiile pot fi transmise prin: 
- curier sau depuse la registratura AFM, în cazul în care solicitantul își susține contestația prin documente în original (cu condiția ca data înregistrării documentelor la AFM să se încadreze în termenul prevăzut la art. 19 alin. (1) din Ghidul de Fiananțare); 
- e-mail, exclusiv la adresa ionela.ivan@afm.ro, dacă solicitantul nu își bazează conetstația pe documente în original. 
Pentru eficientizarea procesului de soluționare a contestațiilor, recomandăm folosirea unui singur mijloc de transmitere din cele enumerate mai sus. 

Precizăm că în Comitetul Director din 30.05.2017 au fost avizate spre respingere 96 dosare aferente judeţelor Alba, Arad, Argeș, Bacău și Bistrița-Năsăud. Reiterăm că procesul de analiză s-a efectuat după același algoritm, respectiv următorul set de 50 dosare analizate în ordinea alfabetică a județelor și cronologică pentru înregistrările din același județ.

Lista solicitanților - persoane fizice acceptate în cadrul Programului privind instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire, sesiunea 10 octombrie – 24 octombrie 2016, publicată la data de 23 mai 2017
Precizăm că în Comitetul de Avizare al AFM din 22.05.2017 au fost aprobate 154 dosare aferente județelor Alba, Arad, Argeș, Bacău și Bistrița-Năsăud. Reiterăm că procesul de analiză s-a efectuat după același algoritm, respectiv următorul set de 50 dosare analizate în ordinea alfabetică a județelor şi cronologică pentru înregistrările din acelaşi judet.

Alba

Arad

Arges

Bacau

Bistrita-Nasaud

Lista solicitanților - persoane fizice acceptate în cadrul Programului privind instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire, sesiunea 10 octombrie – 24 octombrie 2016, publicată la data de 12 mai 2017
Precizăm că în Comitetul de Avizare al AFM din 12.05.2017 au fost aprobate primele 50 de dosare aferente fiecărui județ (Alba – Vrancea)

Alba

Arad

Arges

Bacau

Bihor

Bistrita-Nasaud

Botosani

Braila

Brasov

Bucuresti

Buzău

Călărași

Caras-Severin

Cluj

Constanta

Covasna

Dambovita

Dolj

Galati

Giurgiu

Gorj

Harghita

Hunedoara

Ialomita

Iasi

Ilfov

Maramures

Mehedinti

Mures

Neamt

Olt

Prahova

Salaj

Satu Mare

Sibiu

Suceava

Teleorman

Timis

Tulcea

Vaslui

Valcea

Vrancea

Lista solicitanților - persoane fizice respinse în cadrul Programului privind instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire, sesiunea 10 octombrie – 24 octombrie 2016, în şedinţa Comitetului Director al AFM din 10.05.2017, publicată la data de 10 mai 2017

Sibiu

Suceava

Teleorman

Timis

Tulcea

Vaslui

Valcea

Vrancea

Solicitanţii respinşi pot contesta Decizia Comitetului Director. Contestaţiile se depun în conformitate cu prevederile art. 19 alin. (1) din Ghidul de Finanţare, în termen de 10 zile lucrătoare şi pot fi transmise prin orice modalitate care asigură confirmarea recepţionării acestora în interiorul perioadei de contestaţii, iar în cazul în care sunt transmise pe e-mail, adresa este ionela.ivan@afm.ro

Precizăm că în Comitetul Director din 10.05.2017 au fost înaintate spre respingere dosarele analizate in perioada 26.04.2017-09.05.2017, respectiv primele 50 de dosare din judeţele Sibiu, Suceava, Teleorman, Timis, Tulcea, Vaslui, Valcea si Vrancea. 
Analiza dosarelor va continua, respectându-se acelaşi algoritm, ordinea numărului de înregistrare şi ordinea alfabetică a judeţelor.

Lista solicitanților - persoane fizice respinse în cadrul Programului privind instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire, sesiunea 10 octombrie – 24 octombrie 2016, în şedinţa Comitetului Director al AFM din 26.04.2017, publicată la data de 28 aprilie 2017

Alba

Arad

Arges

Bacau

Bihor

Bistrita-Nasaud

Botosani

Braila

Brasov

Bucuresti

Buzau

Calarasi

Caras-Severin

Cluj

Constanta

Covasna

Dambovita

Dolj

Galati

Giurgiu

Gorj

Harghita

Hunedoara

Ialomita

Iasi

Ilfov

Maramures

Mehedinti

Mures

Neamt

Olt

Prahova

Salaj

Satu-Mare

Solicitanţii respinşi pot contesta Decizia Comitetului Director. Contestaţiile se depun în conformitate cu prevederile art. 19 alin. (1) din Ghidul de Finanţare, în termen de 10 zile lucrătoare, până în 15.05.2017 inclusiv şi pot fi transmise prin orice modalitate care asigură confirmarea recepţionării acestora în interiorul perioadei de contestaţii, iar în cazul în care sunt transmise pe e-mail, adresa este ionela.ivan@afm.ro. Precizăm că nu se vor lua în considerare completările sau înlocuirea documentelor componente ale dosarului depus iniţial, cu documente depuse ulterior. 

Precizăm că în Comitetul Director din 26.04.2017 au fost înaintate spre respingere dosarele analizate până la această dată, respectiv primele 50 de dosare din judeţele Alba, în ordine alfabetică până la Satu Mare inclusiv. 
Analiza dosarelor va continua, respectându-se acelaşi algoritm, ordinea numărului de înregistrare şi ordinea alfabetică a judeţelor.

PRECIZARE referitoare la depunerea cererilor de finanțare pentru
Programul "Casa Verde" – persoane fizice
 

Conform art. 15, alin. (1) din Ordinul nr. 1817 din 20 septembrie 2016 - Cererile de finanțare pentru Programul ”CASA VERDE” se pot depune la agențiile județene pentru protecția mediului doar în limita bugetului alocat pe fiecare județ. La epuizarea sumei aferente sesiunii alocată județului respectiv NU SE MAI PRIMESC cereri de finanțare.

 

Situație statistică a Programului ”CASA VERDE”

Administraţia Fondului pentru Mediu cu sprijinul Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor a pus la dispoziția agențiilor județene pentru protecția mediului o aplicație informatică web care permite înregistrarea dosarelor pentru Programul ”CASA VERDE” în timp real.

Pentru informarea beneficiarilor Programului ”CASA VERDE”, Administrația Fondului pentru Mediu va publica zilnic situația statistică a dosarelor depuse pe fiecare județ.

24.10.2016

21.10.2016

20.10.2016

19.10.2016

18.10.2016

17.10.2016

14.10.2016

13.10.2016

12.10.2016

11.10.2016

10.10.2016

 

PERSOANE FIZICE

 

  Dispoziţia preşedintelui Administraţiei Fondului pentru Mediu, nr. 483. din 27.09.2016 privind deschiderea sesiunii in cadrul Programului privind instalarea sistemelor de încalzire care utilizeaza energie regenerabila, inclusiv inlocuirea sau completarea sistemelor clasice de incalzire, beneficiari persoane fizice: 

       Art.1. Se aproba organizarea sesiunii de depunere a dosarelor de finantare, in cadrul Programului privind instalarea sistemelor de incalzire care utilizeaza energie regenerabila, inclusiv inlocuirea sau completarea sistemelor clasice de incalzire, beneficiari persoane fizice, în perioada 10 – 24 octombrie 2016
     Art.2. Suma alocata sesiunii de finantare a Programului privind instalarea sistemelor de incalzire care utilizeaza energie regenerabila, inclusiv inlocuirea sau completarea sistemelor clasice de incalzire, beneficiari persoane fizice este 60.000 mii lei
       Art.3. Suma alocată fiecarui judet este repartizata conform Anexei la prezenta dispozitie. 
       Art.4. Directia Evaluare Proiecte si Strategii Programe duce la indeplinire prevederile prezentei dispozitii.

 

Anexa – distribuirea bugetului alocat Programului ,,Casa Verde” - beneficiari persoane fizice, la nivelul fiecarui judet, in functie de numarul de locuitori al acestuia

ANEXA 2 - CERERE de finanţare nerambursabilă

ANEXA 3 - DECLARAŢIE pe propria răspundere

Ordinul nr. 1817/2016 din 20 septembrie 2016 pentru aprobarea Ghidului de finanţare a Programului privind instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire, beneficiari persoane fizice

 

 

PERSOANE JURIDICE

 

  Dispoziţia preşedintelui Administraţiei Fondului pentru Mediu, nr. 484. din 27.09.2016 privind deschiderea sesiunii in cadrul Programului privind instalarea sistemelor de incalzire care utilizeaza energie regenerabila, inclusiv inlocuirea sau completarea sistemelor clasice de incalzire, beneficiari unitati administrativ-teritoriale, institutii publice si unitati de cult: 

         Art.1. Se aprobă organizarea sesiunii de depunere a dosarelor de finanțare, în cadrul Programului privind instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire, beneficiari unităţi administrativ-teritoriale, instituţii publice şi unităţi de cult, în perioada 17 octombrie – 14 noiembrie 2016
         Art.2. Suma alocata sesiunii de finantare a Programului privind instalarea sistemelor de incalzire care utilizeaza energie regenerabila, inclusiv inlocuirea sau completarea sistemelor clasice de incalzire, beneficiari unitati administrativ-teritoriale, instituţii publice şi unitati de cult este 34.739 mii lei
         Art.3. Directia Evaluare Proiecte si Strategii Programe duce la indeplinire prevederile prezentei dispozitii.

 

ANEXA 1 - CERERE de finanţare nerambursabilă

Ordinul nr. 1818/2016 din 20 septembrie 2016 pentru aprobarea Ghidului de finanţare a Programului privind instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire, beneficiari unităţi administrativ-teritoriale, instituţii publice şi unităţi de cult

 

Sursa: www.afm.ro 

 


 

Ministerul Mediului a lansat marti 26 iulie 2016 in consultare publica, programele ”Casa Verde” si ”Casa Verde Plus” dedicate celor care doresc finantare pentru dotarea caselor cu sisteme de producere a energiei nepoluante și izolarea lor cu materiale ecologice.

Programele se vor afla in dezbatere publica timp de zece zile, urmand sa fie lansate oficial in luna august.

"O persoana fizica poate primi o finantare de 6.000 de lei pentru achizitia unor panouri solare care sa asigure apa calda menajera, adica aproape 100% din costuri in functie de dotari. In cazul achizitiei unei pompe de caldura, finantarea ajunge la 8.000 de lei, adica aproape 50% din costurile totale in functie de optiuni si dotari”, a declarat ministrul Mediului, Cristiana Pasca-Palmer, la conferinta de lansare a proiectului.

casa verde dolinex

 

Dosarul de finanţare pentru Casa Verde Clasic va cuprinde:

1. cerere de finanţare nerambursabilă, conform anexei nr. 2 la prezentul ghid, completată prin tehnoredactare computerizată şi semnată de solicitant, în original;
2. declaraţie pe propria răspundere a solicitantului, conform anexei nr. 3 la prezentul ghid, completată şi semnată de către solicitant, în original;
3. copie de pe actul de identitate al solicitantului;
4. extras de carte funciară pentru informare nu mai vechi de 30 de zile sau extras de carte funciară pentru autentificare valabil la data depunerii cererii de finanţare, care să ateste dreptul de proprietate/coproprietate al solicitantului asupra imobilului-teren și imobilului-construcţie pe care se implementează sistemul de încălzire, în original, pentru solicitanţii care deţin individual un imobil;
5. documentul eliberat de autoritatea publică locală, care atestă adresa imobilului, în situaţia în care adresa de implementare din cererea de finanţare diferă de cea din extrasul de carte funciară;
6. copia cărţii funciare şi extras de carte funciară individuală; pentru proprietăţi comune, pot fi maximum două unităţi individuale trecute pe aceeaşi carte funciară, care adunate trebuie să fie egale cu 1 (un) întreg; g) pentru imobilelele deţinute în coproprietate se va depune o declaraţie notarială, semnată de toţi coproprietarii din care să reiasă că pentru imobilul respectiv se va depune o singură cerere de finanţare, precum şi persoana solicitantă;
7. certificat de atestare fiscală privind plata obligaţiilor la bugetul local, emis pe numele solicitantului în original, valabil la data depunerii dosarului de finanţare, eliberat de către organele competente de pe raza cărora îşi are domiciliul solicitantul;
8. în cazul în care domiciliul solicitantului este diferit de locul de implementare se va depune şi certificat de atestare fiscală privind plata obligaţiilor la bugetul local, emis pe numele solicitantului, în original, valabil la data depunerii dosarului de finanţare, eliberat de către organele competente de pe raza teritorială unde va fi implementat proiectul;
9. certificat de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului, de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanţelor Publice, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de finanţare, în original;
10. certificat de cazier judiciar emis pe numele solicitantului, eliberat de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Afacerilor Interne, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de acceptare, în original;
11. adeverinţă privind existenţa contului bancar al solicitantului finanţării, emisă de o bancă comercială, sau extras de cont;

 

Finanţarea se acordă după cum urmează:

a) până la 6.000 lei, pentru instalarea panourilor solare;

b) până la 8.000 lei, pentru instalarea pompelor de căldură, exclusiv aparate de aer condiţionat.

 

Dosarul de finanţare pentru Casa Verde Plus va cuprinde:

 1. cerere de finanțare conform formularului prevăzut în Anexa 1;
 2. actul de identitate al solicitantului, în copie;
 3. autorizație de construire valabilă la data depunerii dosarului, în copie legalizată, în conformitate cu prevederile art. 9, alin (1), lit. b), în cazul preluării autorizației de construire, se va prezenta inclusiv documentul din care rezultă preluarea acesteia, în copie legalizată;
 4. extras de carte funciară pentru informare, privind terenul pe care se construiește imobilul, nu mai vechi de 30 de zile la data depunerii dosarului de finanțare, în original;
 5. proiect tehnic, în original, elaborat conform prevederilor legale care să prezinte în mod explicit lista de cantități și tipul materialelor folosite, precum și care să ateste respectarea prevederilor art. 10;
 6. pentru situația în care autorizația de construire a fost obținută pentru un proiect care nu prevedea utilizarea materialelor propuse în prezentul Ghid, solicitantul va depune dispoziția de santier pentru schimbarea soluției tehnice, în original, verificată din punct de vedere a rezistentei și la foc (A1, CC) de către verificatori autorizați, însoțită de memoriu tehnic justificativ, note de renunțări, liste de cantități suplimentare, secțiuni și piese desenate de modificare a soluției tehnice;
 7. certificat de atestare fiscală privind obligațiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului, de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanțelor Publice, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de finanțare, în original;
 8. certificat de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale și alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului, de către Autoritatea Publică Locală în a cărei raza teritorială își are domiciliul solicitantul, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de finanțare, în original;
 9. certificat de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale și alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului, de către Autoritatea Publică Locală în a cărei rază teritorială va fi implementat proiectul, în situația în care domiciliul solicitantului este diferit de adresa de implementare, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de finanțare, în original;
10. declarație pe proprie răspundere conform Anexei 2;
11. adeverința privind existența contului bancar al solicitantului finanțării, emisă de o bancă comercială sau extras de cont;
12. pentru imobilelele deținute în co-proprietate se va depune o declarație notarială, semnată de toți co-proprietarii referitor la faptul că nu vor depune cerere pentru același imobil, în original;
13. certificat de cazier judiciar emis pe numele solicitantului, eliberat de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Afacerilor Interne, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de acceptare, în original;

 

Finanţarea se acordă după cum urmează:

a) finanţarea se acordă sub forma unei prime de eficiență energetică în valoare de maxim 40 000 lei, aferentă cheltuielilor eligibile, dar nu mai mult de 120lei/mp izolat și finisat, pentru izolarea construcțiilor noi si pentru izolarea construcțiilor existente;

b) in cadrul Programului, solicitantul poate beneficia de o singură primă de eficiență energetică;

c) eventualele diferențe până la acoperirea integrală a costurilor pentru componentele vizate de prezentul Ghid, precum și cheltuielile neeligibile, vor fi suportate de către beneficiar din surse proprii; Dosarele vor fi acceptate în limita fondurilor disponibile în ordinea înregistrării la sediul Autorității;

 

Sursa: www.afm.ro